پارچه لباس کار 70 30
دستکش ایمنی نخی
جنس زیره کفش ایمنی عایق برق
تجهیزات ایمنی جوشکاری
لباس کار اطفای حریق
نکات مهم در لباس کار عایق برق
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

لباس کار اطفای حریق

لباس کارآتش نشانان
آتش نشانان همیشه در اثر کارشان در خطر هستند و برای حفظ جان افراد گرفتار در آتش باید وارد آتش شوند، بنابراین باید لباس مناسب برای حفاظت و کار مناسب داشته باشند. لباس اضطراری و آتش نشانی به مجموعه ای از وسایل حفاظت فردی و حفاظتی گفته می شود که شامل: کلاه، لباس و کفش محافظ می باشد و دارای رنگ ها و مدل های مختلف بوده و بسته به شرایط محیطی و نوع نیاز قابل استفاده می باشد. به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، لباس آتش نشانی باید در برابر آب و سایر مایعات غیر قابل نفوذ باشد.
انواع لباس های آتش نشانی
انواع لباس آتش نشانی
لباس های آتش نشانی بسته به نوع حفاظتی که ارائه می دهند عبارتند از:
لباس آتش نشانی
لباس آتش نشانی
لباس عملیاتی آتش نشانی
یک لباس بمب افکن حرفه ای وارد کانون می شود
لباس آتش نشانی
لباس هایی که آتش نشان ها هنگام حضور در ایستگاه های آتش نشانی و کارکنان برای تهیه لباس فرم می پوشند، لباس آتش سوزی نامیده می شود و برخی از آنها در برابر حرارت و آتش مقاوم هستند. لباس فرم از سه بخش تشکیل شده است:
لایه بیرونی: مهمترین قسمت کت و شلوار لایه بیرونی است که از بدن محافظت می کند و در برابر آتش و انفجار مقاومت می کند.
لایه میانی: لایه میانی لباس از ورود و خروج رطوبت به لباس جلوگیری می کند و گردش هوای مطلوبی را در لایه های لباس ایجاد می کند.
لایه داخلی: لایه داخلی یونیفرم مقاوم در برابر حرارت بوده و از سوختن و آتش گرفتن لباس در هنگام آتش سوزی جلوگیری می کند.
لباس آتش نشانی
لباس آتش نشانی
این لباس مجهز به دستگاه تنفسی برای تامین اکسیژن مورد نیاز آتش نشانان، کاربران را در برابر مواد خطرناکی مانندمواد رادیواکتیو، عوامل بیولوژیکی و مواد شیمیایی محافظت می کند. این نوع لباس آتش نشانی وزن و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر لباس های آتش نشانی دارد و به همین دلیل حمل و کار با آن دشوارتر است.
لباس عملیاتی آتش نشان
در طول عملیات اطفای حریق و نجات، آتش نشانان باید لباسی داشته باشند که گرمای آتش را منعکس کند و از الیاف غیر قابل احتراق ساخته شده باشد. یونیفرم آتش نشان فعال که برای اطفای حریق از روی لباس پوشیده می شود شامل شلوار و کت، مجزا یا ترکیبی، معمولاً 3 لایه است. همه آتش نشانان فعال باید لباس آتش نشان بپوشند زیرا در غیر این صورت ممکن است جان آنها را به خطر بیندازد. لباس‌های آتش نشانی در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند، اما قرمز، زرد، نارنجی، سرمه‌ای و خاکستری رایج‌ترین آن‌ها هستند که عمدتاً توسط افرادی که برای امداد و نجات از آتش‌سوزی در حال رفت و آمد هستند استفاده می‌کنند. شغل، رنگ لباس آنها سیاه و آبی تیره است
لباس کار حرفه ای برای آتش نشانان در حال ورود به آتش
این نوع لباس اطفای حریق که به لباس آتش نشانی آلومینیومی معروف است پوششی سرتاسری است که در هنگام تماس و ورود کوتاه به آتش از آتش نشانان محافظت می کند. لایه بیرونی لباس آتش نشان از آلومینیوم ساخته شده است که 90 درصد گرمای آتش را منعکس می کند و دارای محفظه ای برای نصب دستگاه تنفسی است که امکان حضور در محیطی پر دود را فراهم می کند.
جلیقه آتش نشانی نوعی لباس محافظ است که برای محافظت از آتش نشانان در برابر عناصر طراحی شده است. این ژاکت ها معمولا از مواد مقاوم در برابر آتش ساخته می شوند.
جلیقه های آتش نشانی معمولاً شامل:
آستین بلند: برای محافظت از دست ها در برابر گرما، آتش و سایر خطرات
یقه بلند: برای محافظت از گردن در برابر گرما، آتش و سایر خطرات
جیب های زیادی برای وسایل و وسایل ضروری
نوارهای رنگی باعث افزایش دید در محیط های تاریک می شود
جلیقه آتش نشانی باید از تامین کنندگان قابل اعتماد  خریداری شود. این تامین کنندگان ملزم به تولید جلیقه های ایمنی مطابق با استانداردهای ایمنی ملی هستند.
در اینجا چند نکته برای خرید ژاکت موتور سیکلت آورده شده است:
اندازه: یک جلیقه آتش نشانی باید برای راحتی و محافظت از آتش نشان اندازه مناسبی داشته باشد.
ویژگی ها: ژاکت های آتش نشانی باید دارای ویژگی هایی باشند که به آتش نشانان کمک می کند تا در امان بمانند.
کیفیت: یک ژاکت آتش نشانی باید از بهترین مواد ساخته شود تا بادوام و ایمن باشد.
شلوار آتشین
شلوارهای آتش نشانی معمولا از پارچه های مقاوم در برابر آتش مانند Nomex یا Carbon ساخته می شوند. کفش های پاشنه بلندی دارند که پاها را تا مچ پا می پوشاند و کمر بلندی دارند که به طور کامل کمر را می پوشاند. شلوار معمولاً دارای چندین جیب برای نگهداری وسایل مانند تبر، چکش، رادیو و غیره است.
شلوارهای آتش نشانی با نوارهای شبرنگ یا سیم های روشن مشخص می شوند تا آتش نشانان بیشتر در معرض دید رانندگان و سایر پرسنل اورژانس باشند. آنها ممکن است علامت یا نامه ای روی ران داشته باشند که نشان می دهد آتش نشانی در آن کار می کند.
شلوار آتش نشانی یکی از تجهیزات ضروری برای آتش نشانان است که به محافظت از آنها در هنگام آتش سوزی و سایر شرایط اضطراری کمک می کند.
لباس آتش نشان بخرید
لباس آتش نشانی لباس محافظی است که برای محافظت از آتش نشانان در برابر خطرات آتش سوزی و سایر خطرات محیطی طراحی شده است. این پوشش ها معمولاً از مواد مقاوم در برابر آتش و نفوذ ساخته می شوند و دارای مشخصات زیر می باشند:
مقاومت در برابر آتش: لباس آتش نشانان باید در برابر درجه حرارت بالا مقاوم باشد. آنها معمولا از موادی مانند Nomex، Kevlar یا PBI ساخته می شوند.
نفوذ: فرم اطفاء حریق باید در برابر نفوذ آب، مواد شیمیایی و سایر مواد مضر مقاوم باشد. آنها معمولا با موادی مانند Gore-Tex یا Tyvek ساخته می شوند.
راحتی: لباس آتش نشان ها باید راحت باشد تا آتش نشانان بتوانند به راحتی و برای مدت طولانی آن را بپوشند. آنها معمولاً با کوسن های کف و سایر ویژگی های راحتی ساخته می شوند.
دید: لباس های آتش نشان باید دارای ویژگی هایی باشد که به آتش نشانان کمک کند دید خوبی در محیط های تاریک و خطرناک داشته باشند. آنها معمولا با رنگ های روشن ساخته می شوند.
لباس آتش نشان معمولا شامل موارد زیر است:
کت: قسمت بالایی لباس است که از گردن تا زانو را می پوشاند.
شلوار: قسمت پایینی لباس است که از باسن تا مچ پا امتداد دارد.
کفش ایمنی مقاوم در برابر آتش: این دسته پاهایی را که باید در برابر آتش و سایر خطرات مقاوم باشند را پوشش می دهد.
کلاه آتش نشانی: این قسمت سر را می پوشاند و باید در برابر ضربه و حرارت مقاوم باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.