پارچه لباس کار 70 30
دستکش ایمنی نخی
جنس زیره کفش ایمنی عایق برق
تجهیزات ایمنی جوشکاری
لباس کار اطفای حریق
نکات مهم در لباس کار عایق برق
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

جنس زیره کفش ایمنی عایق برق

زیره کفش عایق الکتریکی که نوعی کفش کار در نظر گرفته می شود، علاوه بر عایق الکتریکی در برابر رطوبت و مواد شیمیایی نیز مقاوم است. زیره کفش ایمنی برقی از نفوذ تخلیه الکتریکی به بدنه جلوگیری می کند و جریان برق را به سرعت دفع می کند.
طبقه بندی کلی کفش های ایمنی عایق الکتریکی
کفش ایمنی برقی در سایزهای مختلف تولید و عرضه می شود. هر نوع کفش ایمنی برقی برای مناطق مختلف مناسب است و با تجهیزات الکتریکی مخصوص کار می کند. به طور کلی این داروها را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:
کفش ایمنی با عایق برق فشار قوی
چکمه های عایق فشار پایین
کفش ایمنی برق فشار قوی باید نشان استاندارد EH را دریافت کند. کفش ایمنی ضد الکتریسیته علاوه بر کفش ایمنی عایق برق فشار قوی و کم فشار به دو نوع کفش ایمنی ضد الکتریسیته پنجه بلند و پنجه کوتاه تقسیم می شود. چکمه های عایق برقی با پنجه بالا نیز از پاها در برابر جریان الکتریکی محافظت می کنند. افرادی که به طور منظم با تجهیزات الکترونیکی کار می کنند باید از دستکش های ضد الکتریسیته ساکن به همراه کفش های عایق الکتریکی استفاده کنند.
انواع کفش عایق فقط از نظر جنس
کف کفش ایمنی عایق الکتریکی از مواد رسانا و عایق ساخته شده است. این کفش ها به گونه ای طراحی شده اند که از پای کاربر در برابر برق گرفتگی و جریان برق محافظت کنند. مواد مورد استفاده برای ساخت زیره یا کف کفش های عایق الکتریکی:
لاستیک: لاستیک رایج ترین ماده برای ساخت کفش های عایق الکتریکی است. زیره کفش ایمنی عایق برق از لاستیک اپوکسی یا لاستیک طبیعی ساخته شده است که مقاومت الکتریکی بالایی دارد.
TPU (پلی اورتان ترموپلاستیک): TPU یک ماده پلاستیکی است که در ساخت کفش ایمنی استفاده می شود که به دلیل مقاومت در برابر برق، سایش و خراش و وزن سبک، بادوام است.
EVA (اتیلن وینیل استات): EVA نوعی فوم پلاستیکی است که به دلیل خاصیت ضد الکتریسیته ساکن و راحتی که دارد در زیره کفش ایمنی الکتریکی استفاده می شود.
کامپوزیت: برخی از انواع کفش های عایق الکتریکی از مواد کامپوزیتی از جمله شیشه، کربن یا مواد پلیمری مرکب مانند پلی اورتان یا اپوکسی ساخته می شوند. این مواد رسانای الکتریکی عالی هستند و وزن کمتری نسبت به فلزات دارند.
کفی بهترین کفش ایمنی برقی معمولا از 2 ماده TPU و PU ساخته می شود و کاملا ضد آب و عایق در برابر جریان برق می باشد. در طراحی کفش ایمنی برقی نیز از پنجه های فلزی و کامپوزیت استفاده می شود. افرادی که وظیفه تعمیر وسایل برقی در ارتفاع را بر عهده دارند، علاوه بر عایق کاری کفش های برقی، برای حفظ ایمنی باید از تسمه کار برقی نیز استفاده کنند. این نوع پهنه ها مورد تایید دولت و نهادهای خصوصی در ایران هستند.
کفش ایمنی ضد ضربه برقی با زیره PU کوشا
امروزه الکتریسیته و جریان الکتریکی در تمام زمینه های زندگی ما وجود دارد. بدون برق، زندگی دیگر جریان ندارد... اما کار با برق خطر برق گرفتگی را به همراه دارد. حتی ضعیف ترین شکل جریان متناوب، یعنی برق شهری، در صورت تماس با بدن انسان می تواند باعث آسیب جدی و مرگ شود. بنابراین، کار با جریان متناوب مستلزم استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی مانند دستکش های محافظ الکتریکی، کفش های محافظ الکتریکی، دستگیره های محافظ الکتریکی و غیره است. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از جریان متناوب، پوشیدن کفش‌های محافظ برای جلوگیری از عبور برق از پاهای شماست. حال پس از ذکر این مقدمه کوتاه قصد داریم محصولی استاندارد و با کیفیت برای جلوگیری از برق گرفتگی معرفی کنیم.
کفش ایمنی مدل کوشا با زیره PU و پنجه کامپوزیت:
رویه یا قسمت اصلی کفش ایمنی از چرم گاوی است. چرم گاو به دلیل مقاومت بالا در برابر هرگونه آسیب احتمالی محیطی مانند تماس با اجسام تیز و تیز، گرما و غیره برای این اهداف ایده آل است.
بیشتر بخوانید : لباس کار عایق برق
روکش محصول مورد نظر پوست گاو اشبالت با ضخامت حدود 2 میلی متر می باشد. با دوخت و پوشانندگی عالی در تمامی قسمت ها محافظت بسیار خوبی از پاهای شما در محیط های سخت صنعتی می باشد. پایه این محصول به دلیل استفاده از i (پلی اورتان) PU بسیار نرم و منعطف بوده و برای استفاده در محیط های صنعتی و کارگاهی بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این، زیره این کفش کار برای جلوگیری از لیز خوردن روی سطوح لغزنده، به جای صاف، شیاردار است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.